Sabtu, 18 April 2009

sehari di pesta buku...

bismillahirrahmanirrahim..
terlebih dahulu..ana nak mintak maaf kepada semua coz dah agak lama tak menuliss..
intenet kat umah ana ader problem..
dah sminggu ana tak bukak..
alhamdulillah...arini dah dibetulkan..spupu ana tolong..
hmm..
td..ana dan kawan2 pergi ke pwtc..
hari ini baru ari pertama..
tapi..sambutan amat menggalakkan..
ana bukan apa..
pilih hari ni coz tak brape sesak sangat..
hari kerja..
hmm..
ana ni memang pantang tengok buku banyak2..cepat rambang mata....
tak terperanjatla jika ana kate ana dah abih rm250++ hari ni(termasuk t-shirt ana muslim ana n adik ana -+100..)
mungkin antum kate ana nih boros..
tapi..bagi ana..duit kite infaq tuk ilmu amat berbaloi...ntuk diri dan orang lain..
lagipun..
bukan slalu dapat bli buku..
ana memang truja sangat..
subhanallah!!!
tak terkata..tu pun tak abih lagi pysing arini..
baru setengah..
dari kol 10 hingga kol 4 ptg..
ana abihkan awal sket coz taknak sesak dalam tren..
nanti jadi macam aritu(tyme exhbtn mara)..
mengucap panjang ana dibuatnye..
hmm..
arini..dr faizal datang..
ada majlis pelancaran kamus besta terbaru..
bagus jugak..
10 bahasa..
kumpulan inteam pon ada tadi..
dan ustaz zamri "MANTOP"
ramai ambil kesempatan ambil gambar beliau..
ana tak sempat coz agak letih tadi..
malas nak kuarkan kamera..
tp..adela beberapa gambar yang sempat ana rakamkan di sana dan barang2 yang ana sempat bli..

ni gambar ana ngan rabiatul..saje tanggap kat depan tu..nak amik scene buku2 arab..
rabi,ana dan yana...madihah takder,,die tangkapkan gambar kami..

ni baju ana muslim yang sempat ana bli..

dari dekat..gambo kat bawah baju tu..comel kan?
ni baju ana bli ntuk adik ana...
gambar ana ambil dari dekat..
dah lame ana carik buku nih..alhamdulilllah..ketemu jua..
ni untuk ibu ana...yang ana saaangat sayang...
antarakoleksi halwa telinga yang ana dah borong...hehhe..ni cenderahati ana dapat tyme bace artikel jawi kat tempat perpustakaan negara..

ni hadiah istimewa dari sahabat ana sempena hari jadi ana yang ke 18..syukran yana..yana tu sedare kembar..coz lahir ari yang same..hehhe..
antara koleksi buku2 yang sempat ana bli..
ana pun tak tau kenape..tapi ana minat buku sastera dan hikayat2 lama..
majalah kesukaan ana..tak leh miss nih..bulan Mei nyer..dah kuar??hmm..plik2..
ana nih ske kumpul lencane2 ni jugak.tu yang borong gak tu..ai..nak letak mane nih ye..hmmm..
antara cenderahati2 yang ana dapat...dari dekat..salah satu yang menarik minat ana ntuk nak kongsi ngan antum sumer..

Das ist alles fur heute..ana rase,,cukuplah setakat ini coretan ana..ada umur...ana akan menulis lagi..insyaAllah..diharap dapat menarik minat antum semua ke pameran buku....marilah sama2 kita mengejar ilmu..naltaqi marrotan ukhro...wallahua'lam..

5 ulasan:

Abdul.Fatah.Firdaus berkata...

salam.
nak tanya. Book Fair ni sampai bila ya?

Nafisah berkata...

salam..
sronok nmpk :D
mntak tlg sampaikn salam akk kat rabi boleh? lame xdgr cite die..
tgk buku2 tu rase rindu kat msia..

puterinurzahra berkata...

salam...tgk entri ni rasa cam xsabar pulak nak pergi pesta buku...rm250..saya spend rm200 je nnti..rase cm x cukup je hehe...

boros apabila melihat lambakan buku2 yang best di pasaran

mr coklat berkata...

rm250 or rm25000? kalo 25k.. memang dasyat + perghh.. mmg suspek ar.. hehe.. peace!!

*coklat baru sedar dr mimpi.. huhu

paen berkata...

wargh..

ich mochte lencana tu la..

kanst du mir bitte lencana geben???