Jumaat, 6 Mac 2009

Schulfächer..matapelajaran..

bismillah..
ari ni ana nak kongsi perkataan2 jerman yang baru..
berkaitan dengan subjek2 atau mata pelajaran...

Biologie(bioloji)
biologi

Chemie(kemi)
kimia

Mathematik(matematik)
matematik

Deutsch(doich)
bahasa jerman

Kunst(kuns)
seni

Musik(muzik)
muzik

Englisch(english)
bahasa inggeris

Französisch(fghantsoezish)
bahasa perancis

Geschichte(geshikhte)
sejarah

Wissenschaft(vizenshaft)
sains

Physik(fizik)
fizik

Religion(ghelijion)
agama

Malaiisch(malaish)
bahasa malaysia

Arabisch(aghabish)
bahasa arab

Geographie/Erdkunde(jiogghafi/erkunde)
geografi

Mein Lieblingsfach ist...
(main liblingsfakh is)
subjek kesukaan saya ialah.....

Ich mag....
(ikh mag...)
saya suka....

Das ist alles für heute
(das is alles fior hoite)
setakat ini sahaja untuk hari ini

wallahua'lam...
nuhassilu biha birridho....
wassalam...


6 ulasan:

Ibnurashidi berkata...

Salam...

terima kasih kerana berkongsi..tapi cara sebutannya bagaimana?

Liana berkata...

Salam ziarah,
Bestnya bahasa German. Lama dah saya tak cakap German. Coz, tak de kawan..Dah banyak yg lupa kot...hehehe...Kak Hanim ambil kelas Bahasa German ke?

AKURO SAN berkata...

Salam...

huh, boleh tahan terbelit juga lidah nak menyebutnya...
hik..hik..

mr chocolate berkata...

belum sempat nk tanya ibnu rashidi dh pintas dulu.. mcm besh nk sebut mende2 alah tu tp x reti nk baca ( imean sebutan yg betul).. almaklum bukan bidang saya..huhu.. ape2pun eden torai..trimas2.. peace!!

hanim yusra berkata...

nak sebut??
hmm..ikut je yang dalam breket tuh..
baku je...

paen berkata...

i hasse deutsch!!!

ich liebe malayisch:)

hahaha.??

i noe u like arabisch more,an an an??

bt la kosa kata arabisch lak