Khamis, 6 Jun 2013

Mode Exam Semester 6

Bismillah...
Alhamdulillah..akhirnya siap jugak exam plannerku untuk sem ni...
seperti sem2 lepas juga memang aku perlu buat planner ni..
supaya aku dapat merancang pembelajaranku dengan lebih baik..
pun sepatutnya aku boleh memulakan study dengan lebih awal...
lantaran kemalasan tahap gabanku yang meronta2...
terpaksa aku tangguhkan niatku untuk belajar dan berehat dahulu di rumah tercinta...

bagi aku, lebih senang untuk belajar di rumah...
sebab di sini tiada yang mengganggu...
tv tidak menjadi masalah kerana jarang sekali kami membukanya oleh kerana ibuku juga sedang mengambil exam sem 4 nya di UPSI...
walaupun plannerku ini tak sesempurna mana kerana aku perlu sesuaikan juga dengan waktu pulang balikku, thesisku, dan jga macam2 faktor lain...
tp sekurang2nya ada asas untuk aku ikut...
semoga aku dapat lebih fokus dalam belajar dan memperbaiki pointerku yang lepas...
tp itu bukanlah tujuan utamaku...
yang penting...semua ini aku buat...mesti kuluruskan niat hanya kerana Allah...
untuk menimba ilmuNya yang maha luas...
untuk mengembalikan semula segalanya kepada ummah dan agama..
insyaAllah...
Semoga Allh permudahkan urusanku...
urusan kita..
urusan semua...
Ameen...

p/s: buat rakan2ku yang ditimpa musibah sewaktu minggu pembelajaran ini...jangan kalian rasa jatuh dan rebah...kerana Allah punya rencana yang lebih baik untuk kalian...kuat!sabar!bersyukurlah!pasti Allah akan kembalikan semula kepadamu sesuatu yang tidak disangka-sangka...

#teringat sem 4, tatkala aku terpaksa berulang alik dari nilai ke melaka pada study week dan minggu exam untuk menziarah menjaga arwah abahwe(atuk) dan makwe (nenek)...dan sewaktu minggu exam itu juga mereka meninggalkan aku buat selama-lamanya...Alfatihah untuk arwah berdua....Alfatihah untuk arwah Ayahku juga....


#nuhassilu biha birridho..#

Tiada ulasan: