Selasa, 9 Julai 2013

Dia dah datang!!

Alhamdulillah berpeluang juga memasuki bulan Ramadhan yang penuh barakah tahun ini
InsyaAllah esok masuk hari ke-10 berada di bumi Sabah ini

perasaan berjauhan itu biasa. tidak mengapa. Cuma yang dirisaukan mutabaah amal dan zuq Ramadhan di sini. Almaklum sekarang menjalani latihan ala-ala di alam pekerjaan. Perlu ada kekuatan untuk bangkit dan membantu yang lain lantaran jadual dan suasana yang tidak mengambil kira sama ada Ramadhan atau tidak.

Bagaimanapun aku bersyukur kerana tadi berkesempatan juga solat tarawikh di surau asrama bersama pelajar2 ums. juga sempat bertadarrus dan berkongsi ilmu bersama-sama adik-adik ISA yang lain.Sungguh buatku rasa bersyukur sangat2 dikelilingi orang2 seperti ini. Terima kasih ya Allah.

Namun untuk hari2 kedepannya kami perlu menyusun dan merancang untuk Ramadhan kami.Agar kesibukan latihan tidak mengganggu kami untuk menunaikan ibadah dan berlumba2 melengkapkan mutabaah amal masing2.

26 hari Ramadhan yang bakal kami lalui di makmal komputer, membuatkan kami perlu kuat dan saling menguatkan. tiada suasana hingar bingar, tiada berita, tiada rasa, namun kami perlu juga mewujudkan 'Madrasah Ramadhan' itu. Agar ramadhan kali ini tidak menjadi suatu yang sia2 yang hanya berlalu begitu sahaja. Dunia yang terasing ini perlu kami manfaatkan. Hijrah yang kami lewati perlu kami pergunakan. Agar dapat kami ukur kental lemahnya kami. Agar dapat bina iman amal yang suci.

Mohon doa daripada rakan2. Agar kesibukan di sini tidak menjadi alasan untuk kami tidak berlumba2 membuat kebaikan. Agar 'letih' kami bergelumang assignment saban hari tidak menjadi sebab untuk kami 'letih' menghadap tuhan.

Tolong kami ya Tuhan. Tiada daya dan tiada upaya melainkan dengan izin-Mu.
Marhaban Ya Ramadhan!




#nuhassilu biha birridho..#

1 ulasan:

~cik fitriah~ berkata...

aten..moga baik2 saje di sabah tu.... selamat ye semuanya....