Jumaat, 4 Januari 2013

botol genbat osem!

bismillah...
study tak study..
alhamdulillah bergerakla jugak sket...ha?sket je?ish niy x boleh jadik ni!

kene pakse diri sket!!
jangan manjekan sangat!!
(bak kate sorang sahabat)

exam kat USIM actually bermula dari 2hb-18hb..

tp paper aku start 7hb-18hb...osem x?=)

tp mase lame2 pun tak jadik ape..blaja pun main2....hadeyh...-_-"


buku pun bertabrakan...
bace takbace bace takbace...
konfius2,,,

hey u!tolong refresh niat blik la!untuk ape awak blajar?nak habiskan duit mak bapak jeke?untuk makan kenyang2 duit JPA ke?untuk enjoy dengan campus life ke??

surela TIDAK!

ko tu ade tanggungjawab!ade amanah!
bukan suke2 je gi kuliah..makan..tido...wat assignment..masuk dewan exam...dah..
tp lebih besar dari tu tau x?

TOLONG REFRESH NIAT!!

saya ulang,

TOLONG REFRESH NIAT!!

then tolong kurangkan pk mnde2 yg tak penting mase ni la...tolong lupekan...fokus pada yang patut2 je...jangan terlebih merepek....tolong be serious!!

kau tau tak nanti Allah akan soalkan balik ke mana dan apa yang kau telah buat dengan ilmu yang telah Allah bagi...macam mane kau gune scholarship yang ko dapat....tak takut ke?? (gulppp)..

so.....
disebabkan nak memaksakan diri yang sangat pemalas tahap gaban ni, aku buat ni..


mungkin gambo agak blurr sket..
actually ni botol genbat osem aku...seperti yang aku kate...aku nak buat satu....(cakap dalam FB..)
wat kawanku ruqaiyah...kite dah buat dah!=)

actually dulu dah pernah buat tp tak berjalan sangat..so taun ni nak membina semangat dan keyakinan...juga kekuatan yang memotivasikan..aku buat gak menda ni...harap2 istiqomahla...
actually botol ni akan aku letakkan dalam bentuk bintang segala nikmat yang Allah bagi kat aku...cth:kalau aku dapat hadiah something...dapat 4 flat(kene berenang n menyelam lagi ni)....dapat ape2 jela....yang aku rase inspiring me...akan aku tulis atas kertas-->buat bintang-->n masukkan dalam botol ni...
so then akan membuatkan aku (insyaAllah) semakin bersyukur dan takkan mensia-siakan nikmat yang Allah dah bagi pada aku....memang buat benda ni pun kena mujahadah jugak!SEMANGGI!!

Doakan aku ya..aku taknak repeat....lagi2 untuk sem ni..sebab carry mark aku senanye dah agak teruk(bukan agak tp teruk sangat2!!)..almost all subject, carry mark aku the lowest...tu yang sangat cuak dan takut....n buat aku fikir banyak....takut kalau kene ulang....tolong3..kawan2..sahabat2...doakan aku ya....

aku kena percaya...aku kena yakin....
Allah itu ada untuk membantuku..
aku kena struggle..kena pecut....banyak benda jujurnya tak cover lagi..dengan kesihatan yang sejak 2 menjak ni makin tak elok....batuk tak henti2..alhamdulillah hari ni ok sket...

ingat diriku!

~UJIAN ITU TARBIAH DAN TANDA KASIH SAYANG ILAHI~

smile! =)

p/s:gambar edit online je..di sini


#nuhassilu biha birridho..#

Tiada ulasan: