Rabu, 30 Januari 2013

mengembara di bumi tuhan....



tak jauh..hanya ke cameron highland untuk sehari semalam...sekian lama tidak mengembara barang ketika bersama keluarga...akhirnya diberi jua kesempatan itu walaupun di akhir-akhir keputusan...sungguh Dia memang sebaik-baik yang merancang....

sungguhpun tak lama...hatiku senang....dapat tadabbur alam.....dapat sama2 mengamati nikmat ilahi...kesihatan yang tak menentu langsung tak mematahkan niatku untuk melangkah lebih laju....hanya sedikit...apa perlu dirisaukan...sedang akalku masih sehat...hatiku masih sejahtera....jasadku masih boleh bergerak.....tiada halangan dengan izin-Nya...=)

seperti biasa..takkan yang sudah biasa menekan butang kamera...lincah merakam panorama selagi bateri masih bersisa...sungguh ku takjub dengan kebesaranNya....

suhu di cameron dalam lingkungan 23 darjah celcius sudah cukup membuatkan hidungku bergolak...tapi tidak mengapa...bukan selalu dapat suasana begini..kalau dah masuk semester baru, sudah pasti tak berpeluang lagi untuk ku berjalan-jalan yang sebegini...kalaupun ada itu satu bonus bagiku..

beberapa gambar yang ingin ku kongsi....gambar original yang ku rakam hanya dengan menggunakan kamera digitalku...olympus pink kesayanganku....tiada DSLR yang canggih-manggih...tiada edit-medit..
mungkin suatu hari nanti akan ku beli jua....tetapi bukan sekarang...kerana jurufoto amatur ini ingin mengasah bakat dahulu....agar suatu hari nanti bisa mewarisi karier almarhum tokwannya yang suatu masa dahulu punya kedai foto sendiri...insyaAllah!















#nuhassilu biha birridho..#

Tiada ulasan: