Khamis, 3 Januari 2013

jadilah dirimu...

Alhamdulillah,hari ni aku belajar satu perkara...yang mungkin aku takkan paham kalau aku tak cuba...=)

sumber
kadang2....kita perlu lebih matang...untuk lebih berterus terang dengan apa yang kita rasa dalam hati..
sebab kalau kita takda KEBERANIAN itu....mungkin kita akan selama-lamanya diselubungi dengan perasaan yang kurang enak...bukan sahaja kurang...tp memang dah tak sedap langsung...

terus terang tu buat kita akan lebih memahami...elak kita buat assumption towards seseorang....tak kesahla cara apa yang kita aplikasikan...berjumpa 2 mata...kalau kuat....tp kalau guna alat elektronik pun bagi aku dah cukup baik kalau x biasa untuk directly cakap..sebab ia akan membuatkan segala apa yang dirasa dan dipendam selama ini..segala musykilah akan terlerai..akan terjawab....

KEKUATAN...ya...sebagai diri ini aku akui amat sukar bagiku untuk berhadapan....seperti kata lecturer aku...aku ni lebih bersifat escapism...lari dari sesuatu...terlalu takutkan sesuatu....lebih suka membiarkan ia dengan mudah berlalu....tp sebenarnya ia tak berlalu pergi pun...tp makin menjadi teruk pabila ia terpahat dalam dada..dalam hati..dalam ingatan..

satu masalah hati Alhamdulillah telah selesai....dan aku bersyukur kerana menjadi aku...bersyukur kerana Allah telah menggerakkan hati aku supaya tidak selama-lamanya berperasaan terlalu merendah diri...sebab semua manusia yang diciptakan adalah unik..adalah sebaik-baik ciptaan...

Buat teman...
aku berteman denganmu tanpa syarat...kerana aku menerima apa adanya kau...kerana aku tahu kau adalah engkau dan tidak sesekali bisa menjadi aku...jangan kau cuba untuk menjadi yang lain...kerana seandainya begitu...mungkin kau akan hilang dalam bayangan dirimu...dan mertapak dalam jasad yang lain....yakinlah teman!aku bersyukur kerana kau ada di sisiku sebagai guru kehidupanku...untuk aku lebih bijak dan matang dari hari ke hari dalam perjalanan seorang hamba ini.....seandainya kau sama saja dengan diriku dan yang lain...takkanlah dunia ini akan begitu meriah dengan kepelbagaian ciptaanNya...takkan persahabatan kita hanya mahu dibiarkan aman tanpa badai yang mematangkan?itulah KEHIDUPAN...

terima kasih kerana hadir dalam hidupku...=)
uhibbukum fillah!
sumber

#masihbelajaruntuklebihikhlasdalamkehidupan



#nuhassilu biha birridho..#

Tiada ulasan: